Tjuhuu, nu får jag beställa tid :-)

… även om ingen vet om det fungerar imorgon bitti 3.3, ifall alla andra under 60 också beställer vaccintid. I ett par veckor har jag väntat på att tidsbeställningen ens skall öppna, och nu gjorde den det. Vi Sibbobor som är 20-59 år gamla, och hör till riskgrupp 1, får nu beställa vaccintid. Vore intressant att veta hur många som hör till gruppen i kommunen, så man vet hur unik man är 🙂 Just nu har 6,9% av hela befolkningen fått vaccin, 7,7% i Sibbo.

Skidning och politik och litet kandidatutbildning har jag sysslat med. Börjar märka att jag blir smått nervös om jag inte har något vettigt att göra, men blir jättetrött efter att jag deltagit i något. Så likabra att inte vara fullt sysselsatt. Är inte helt säker på att jag koncentrerar mig heller, har ibland svårt att komma ihåg mötesdiskussionen. Men det kan ju nog också bero på videokontakterna, det är ju nog OK att sitta på möten, men på långa möten tappar man litet koncentrationen.

Jag får ju inte heller träffa folk pga att jag ännu har dålig motståndskraft. Ur min synvinkel är alltså coronasituationen jobbig men har den fördelen att ingen annan heller skall träffa någon de närmaste månaderna. Så jag är inte sååå konstig 🙂 Som tur är kan man ändå träffa folk genom att gå ut och gå eller sitta på verandan ifall solen skiner. Jobb har jag funderat på att börja i april, delvis sjukledig, men vi skall se om det lyckas.

Men imorgon blir det spännande, när månne jag lyckas boka tid?

Etiketter:

Lämna en kommentar